نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود مخصوص درخت انگور (RNA G1)

تغذیه خوب انگور نقش مهمی در تاکستان دارد. مواد مغذی خاک و انگور بایستی به طور مستمر مورد نظارت و نگهداری قرار گیرد و برای رسیدن به بهره وری مطلوب، رنگ بهتر و خوشه های متراکم تر نیازمند برنامه منظم خاک و بافت بهمراه نمونه برداری، تجزیه و تحلیل برای جلوگیری از کمبود مواد معدنی و ضروری در کود مناسب درخت انگور است. درشت مغذی ها مانند نیترژن، فسفر، پتاسیم و منیزم به مقدار نسبتا زیاد در درختان انگور استفاده می شوند. آهن، منگنز و روی اگر چه ضروری، اما در مقادیر کم مورد نیاز هستند. انواع مواد مغذی و کود مورد نیاز درخت انگور در طول فصل رشد استفاده می شود.

عناصر به کار رفته در کود مخصوص درختان انگور :

آهن 18 الی 20%  ,  گوگرد 20%  ,  نیترات 3%  , پتاسیم 2٪ , منیزیم ، مواد آلی و معدنی 30%

مختصر فواید استفاده از کود برای درخت انگور RNA G1 :

درمان زردی درختان و فقر اهن

بالا رفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

رشد سریع درختان

ضد آفات، ضد قارچ، ضد سفیدک، ضد شپشک و ...

کود مناسب درخت انگور و تاثیر آهن، پتاس، گوگرد و نیترات

  1. علائم کبود آهن در درخت انگور: شایع ترین علایم کمبود آهن، کلروز جوانترین برگ هاست که کاملا سفید می شوند. فقر آهن بشدت در خاک های آهکی و شرایط بی هوازی اتفاق می افتد. برگ های جوان نشان از کلروز دارند و در هنگام تشدید کمبود آهن، رنگ پریدگی بیش از حد با لکه های نکروتیک دارند و شاخه ها در حال کوتاه شدن هستند. انگور های سست و خوشه های رها شده از دیگر علائم کمبود آهن هستند.
  • جبران کمبود آهن در درخت انگور: استفاده در خاک و بصورت محلولپاشی سولفات آهن.
  1. علائم کبود گوگرد در درخت انگور: کمبود گوگرد در درخت انگور موجب کاهش رشد عمومی و زردی کل گیاه، ضایعات قهوه ای پیشرفته در برگ و اغلب شکنندگی می شود. قرمزی برگ های جوان و خوشه های کوچک و شل، به دلیل کاهش تشکیل میوه اتفاق می افتد.
  • جبران کمبود گوگرد در درخت انگور: بصورت استفاده در خاک
  1. علائم کبود گوگرد در درخت انگور: نیتروژن موجب تحریک فتوسنتز در برگ و ایجاد قند بیشتر برای رشد و رسیدن میوه می شود. کمبود نیتروژن عملکرد بالقوه تاک را کاهش می دهد. برگ های بالغ قدیمی تر به رنگ سبز کمرنگ و برگ های مسن تر بصورت زرد یکنواخت در می آیند. برگ های جوان تر کمرنگ تر شده و دچار کاهش سایز می شوند. کمبود نیتروژن موجب زردی رگه های برگ می شود. در برخی گیاهان دمبرگ و رگبرگ، مایل به قرمز یا بنفش می شوند. برگ های بالغ تر پژمرده شده و خیلی زودتر از معمول پیر می شوند. کاهش رشد کلی و انگور های کوچک از دیگر علائم کمبود نیتروژن است.
  • جبران کمبود نیتروژن در درخت انگور: به دو صورت استفاده در خاک و اسپری4. علائم کمبود پتاسیم : عنصر پتاسیم نقش حیاتی در رشد و باردهی درختان مو دارد، کمبود پتاسیم در انگور با تبدیل برگ ها به رنگ قرمز تیره آشکار می شود. همچنین موجب توقف در رشد، کاهش بازدهی محصول و ضعف کلی می شود.
    کمبود موضعی و سطحی پتاسیم بعنوان کود باغ انگور را می توان با درمان قسمت های مذکور تصحیح کرد و نیازی به درمان و اصلاح کل کشتزار و مزارع نیست. تاثیر پتاسیم بر روی درخت انگور و کمبود آن بطور موضعی و محدود را می توان با نظارت بر نیاز های غذایی خاک در سراسر تاکستان جهت حصول اطمینان از کیفیت محصول درمان و اصلاح کرد. تاثیر پتاسیم بر روی درخت انگور جهت توسعه آن، همچنین سطح و میزان پتاسیم بعنوان عاملی در افزایش مقاومت در مقابل بیماری های انگور، اندازه میوه، طعم و بافت آن حیاتی است.

    کود مناسب درختان انگور و تاثیر پتاسیم بر روی درخت انگور

    تاثیر پتاسیم بر روی درخت انگور غیر قابل چشم پوشی است. چنانکه حفظ سطح پتاسیم کلید انگور سالم و میوه خوب است. انگور مقادیر زیادی از پتاسیم خاک را می زداید و در حقیقت، نیاز نسبتا بالا به پتاسیم (k) دارد. بخاطر داشته باشید انگور به کلرید حساس است و اگر خاک شور یا سطح کلرید بالا باشد تحت فشار قرار می گیرد. در کوددهی انگور انتخاب منبع پتاسیم که دارای کلرید کمتر باشد، می تواند به کاهش نمک و سمیت خاک کمک کند. همچنین استفاده از پتاسیم بدون کلرید که پایین ترین سطح نمک را دارد برای باروری درخت انگور بسیار عالی است.

    با افزایش سن انگور و هر چه چیدن دانه از آن ها افزایش می یابد، نیاز بیشتری به پتاسیم پیدا می کند. نیازمند پتاسیم بیشتر برای رسیدن به درستی محصولات. نیاز به پتاسیم بسته به عوامل محیطی دارد. در برخی موارد نیاز به مکمل های پتاسیم بعنوان کود تقویتی انگور است.
    بایستی آب کافی در خاک برای پتاسیم در دسترس ریشه وجود داشته باشد. پتاسیم بایستی بعنوان یک یون در آب خاک حل شود. خاک های خیلی خشک منجر به کمبود پتاسیم مانند دیگر مواد مغذی می شود. با اضافه کردن آب بیشتر، کشاورزان می تواند در دسترس بودن پتاسیم را افزایش دهند.

    روش های استفاده از کود برای درختان انگور :

    غرقابی ، چاله کود، محلول پاشی ، قطره ای

    طریقۀ استفاده :

    ۱۰ کیلوگرم از کود به همراه هزار لیتر آب در یک هکتار

    دو نوع کود دهی برا ی درختان وجود دارد :

    ۱- پیشگیری (جلوگیری از فقر آهن)

    ۲- درمان (درمان فقر آهن)

    برای هر درخت بالغ (پیشگیری) : ۱۵ گرم

    برای هر درخت بالغ (درمان) : ۲۰ گرم

    برای هر نهال : ۵ گرم

 منبع :


:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود مخصوص مرکبات (RNA M1)

اولین کود آهن مخصوص مرکبات در ایران کود RNA M1 است ، و به جرات میتوان گفت بهترین کود برای مرکبات (پرتقال،نارنگی، لیمو، لیموترش، نارنج، گریپ فروت، بالنگ و...) کود RNA M1 می باشد زیرا عناصری در این کود وجود دارد که بسیار برای انواع درختان مرکبات بسیار مفید بوده و باعث رشد و باردهی انها میشود.

عناصر به کار رفته در کود مرکبات :

آهن 18 الی 20%  ,  گوگرد 20%  ,  نیترات 3%  ,  پتاس 4%  ,  مواد آلی و معدنی 30%

مختصر فواید استفاده از کود برای مرکبات RNA M1 :

درمان زردی درختان و فقر اهن

بالا رفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

رشد میوه ها و درختان

ضد آفات، ضد قارچ، ضد سفیدک، ضد شپشک و ...

تاثیر آهن و گوگرد و نیترات و پتاسیم بر روی مرکبات

  1. تاثیر آهن بر روی مرکبات : آهن در مرکبات بعنوان کاتالیزور در واکنش های اکسایش و کاهش عمل می کند و در تنفس، فتوسنتز و کاهش نیترات و سولفات دخیل است. فقر آهن در مرکبات موجب رنگ پریدگی و زردی برگ ها می شود بطوری که رگ سبز برگ ها مشخص است.
  • علائم کمبود آهن در مرکبات : کوچک بودن میوه های مرکبات و کلروز آهن در شاخه های جوان ظاهر می شود. تحت کمبود شدید، برگ ها سفید رشد متوقف شده و ریزش زود هنگام دارند. در خاک های آهکی و قلیایی بیشتر است.
  1. تاثیر گوگرد بر روی مرکبات : گوگرد جزء مهمی از آنزیم و پروتئین های دیگر است و برای تشکیل کلروفیل در تولید مرکبات مورد نیاز است. گوگرد اثر مستقیم بر محصول دارد.
  • علائم کمبود گوگرد در مرکبات : علائم کمبود گوگرد در مرکبات مشابه با کمبود ازت است. جوانترین برگ ها زرد می شوند. میوه ها موفق به رسیدن به اندازه کامل نشده و دارای پوست ضخیم تر از حد معمول هستند. در مناطق با بارش بالا کمبود گوگرد بیشتر است.
  1. تاثیر نیترات بر روی مرکبات : نیترات موجب بهبود رشد نهال مرکبات از طریق تاثیر بر فعالیت فتوسنتزی و تجمع کلرید می شود. در گیاهان شور، مکمل نیترات موجب کاهش ریزش برگ، تحریک فعالیت فتوسنتزی و افزایش رشد برگ های جدید می شود. اصلاح کمبود نیترات غلظت کلرید ریشه را کاهش می دهد.
  • نقش نیترات در مرکبات : نیترات یک مولفه کلیدی از آنزیم ، ویتامین ، کلروفیل و دیگر اجزای سلولی است که در رشد و توسعه محصول ضروری است. نیتروژن یکی از مهمترین مواد مغذی برای بازدهی بالای محصول در مرکبات است.
  1. تاثیر پتاسیم بر روی مرکبات :  تاثیر عنصر پتاسیم بر روی مقاومت درختان مرکبات در برابر سرما و انواع آفات غیر قابل اجتناب است ، وجود عنصر پتاس باعث خوش طعم شدن میوه ها میشود و به ماندگاری گیاه کمک بسیار زیادی میکند.

اصلاح کمبود و تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی مرکبات

برای اصلاح کمبود و تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی مرکبات بایستی مواد معدنی خاص و شرایط خاک را در نظر گرفت.

نیاز های معدنی مرکبات : مرکبات نیازمند مقادیر زیادی ازت، پتاسیم و مقادیر کمی از مواد مغذی دیگری مانند منیزیم، مس و روی هستند.

اثر نیترات در مراحل مختلف رشد مرکبات :

  1. در مرحله گل دهی: تقویت محصول و حاصلخیزی درخت
  2. در مرحله میوه دهی: حفظ رشد برگ، گل دهی و میوه های فربه
  3. در مرحله توسعه میوه و بلوغ: حفظ بازدهی میوه و بهبود و اصلاح ضخامت پوست و اسیدیتیه میوه
  4. در مرحله برداشت: تشویق فعالیت شاخ و برگ

کاربرد آهن درمرکبات : لیمو به کمبود آهن حساسیت بیشتری از پرتقال و گریپ فروت دارد. شکل استفاده از آهن برای اصلاح کمبود آن اهمیت دارد. کلات در خاک های قلیایی با ثبات تر است. محلولپاشی برگی کمبود آهن زودگذر را کاهش می دهد.

روش های استفاده از کود مرکبات :

غرقابی ، چاله کود، محلول پاشی ، قطره ای

طریقۀ استفاده :

10 کیلوگرم از کود به همراه هزار لیتر آب در یک هکتار

دو نوع کود دهی برا ی درختان وجود دارد :

1- پیشگیری (جلوگیری از فقر آهن)

2- درمان (درمان فقر آهن)

برای هر درخت بالغ (پیشگیری) : 20 گرم

برای هر درخت بالغ (درمان) : 30 گرم

برای هر نهال : 5 گرم

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%AA-rna-m1

 



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

تاثیر کود گاوی بر روی درختان و گیاهان

کود گاوی برای درخت و طیف وسیعی از گیاهان، گل ها و حبوبات مناسب است. کود گاوی تازه موجب تجزیه باکتری ها شده و دارای آنزیم های گوارشی فعال است و بعنوان کود گاوی پوسیده به یک کمپوست انعطاف پذیر تبدیل شود. کود گاوی می تواند حاوی باکتری های خطرناک باشد که در طول فرآیند تولید کمپوست از کود گاو نابود می شوند.

کود گاوی مستقیما بر روی گیاهان بخصوص خاک های شنی یا فقیر از مواد مغذی قابل استفاده است و حاوی 3 ماده مغذی اصلی 11 درصد نیتروژن، 4 درصد فسفر و 10 درصد پتاسیم و دارای آب قابل توجه (حدود 86 درصد) است که موجب مرطوب نگه داشتن خاک بطور یکدست در طول فصل رشد می شود. تاثیر کود گاوی بر روی درختان بسیار بالا بوده و بعنوان منبع انرژی سبز خاک را تازه نگه می دارد.

کود گاوی دارای بافت نرم بعنوان یک کود غنی است که علی رغم بوی بد آن، یک افزودنی آلی بهمراه مواد مغذی گیاهی خاک برای هر باغ است. دیگر موارد استفاده از کود گاوی در تولید گاز متان و بیوگاز است.

این کود برای باغداران بسیار مقرون به صرفه و افزایش دهنده کیفیت خاک بوده و در تولید محصولات اثر خوبی دارد. این کود جایگزین مناسب کود های غیر آلی در باغ ها است و برای غنی سازی خاک استفاده می شود. همچنین با حفظ حاصلخیزی خاک موجب تولید غلات و حبوبات در نرخ مناسب است.

هنگامی کود دامی تاثیر بسیار زیادی روی درختان دارد که با کود آهن ارگانیک یا کود کلات آهن ترکیب شده باشد.

خرید کود گاوی فروش کود گاوی کود دامی پالایش کود
خرید کود گاوی فروش کود گاوی کود دامی

تولید کمپوست از کود گاو و تاثیر کود دامی بر روی درختان و گیاهان

تاثیرکود گاوی بر روی درختان را بررسی می کنیم. کود گاوی یک منبع بیولوژیک مهم است. کود گاو و ورمی کمپوست مقدار ماده آلی خاک را افزایش داده و موجب بهبود نفوذ، ظرفیت نگهداری آب و افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی می شود. یکی از منابع انرژی تجدید پذیر و پایدار است که موجب کاهش میکروب های بیماری زای قارچی و باکتریایی می شود. تولید کمپوست از کود گاو و تاثیر کود گاوی بر روی درختان به شرح زیر انجام می شود:

مزایای کود کمپوست گاوی : کمپوست کود گاوی یک محیط رشد عالی غنی از مواد مغذی و باروری محصول در و درختان باغ است.

  • کمپوست کود گاوی موجب تولید محتوای NPK می شود و گاز مضر آمونیاک و عوامل بیماری زا و بذر علف های هرز از بین می رود.
  • کود گاوی کمپوست شده مقادیر زیادی از مواد آلی را به خاک می افزاید.
  • ظرفیت نگهداری رطوبت خاک افزایش می دهد و موجب کاهش نیاز آب پاشی می شود چرا که ریشه گیاهان آب اضافی و مواد مغذی کود را در مواقع نیاز جذب می کنند.
  • موجب افزایش تجزیه خاک فشرده از طریق هوادهی در خاک می شود.
  • موجب کاهش گاز گلخانه ای شده و سازگار با محیط زیست است.

منبع :



:: بازدید از این مطلب : 901
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود آهن مخصوص درخت سرو و کاج (RNA PC)

از این کود میتوان به عنوان اولین کود برای درختان کاج و سرو در ایران نام برد . عناصر بکار رفته در این گیاه کمک بسیاری به رشد این درختان میکنند .

فواید استفاده از کود  RNA PC  :

رشد درخت کاج و سرو

درمان زردی درختان و فقر آهن

بالارفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

ضد آفات ، ضد شته ، شپشک و ...

مختصر آشنایی با درختان کاج و سرو

درخت کاج چیست ؟

درخت کاج Pinus Tree نام مشترک اعضای کاجیان خانواده ای از درختان چوبی صمغی با برگ های سوزنی و همیشه سبز است. درخت کاج انواع مختلفی دارد. بیش از 100 گونه درخت کاج وجود دارد. این درختان بیشتر با آب و هوای سرد و خشک سازگاری داشته و در شرایط سایه رشد نمی کنند.

درخت سرو چیست ؟

درخت سرو Cypress tree نوعی درخت دارای قد بلند که می تواند به ارتفاع 16 متر برسد. این درخت گسترده و هرمی شکل است. در زمان کاشت درخت سرو، از خاک اصلاح شده با کود کمپوست یا دیگر مواد آلی استفاده می کنند همچنین محتوای خاک را با مواد مغذی و معدنی مهم تقویت می کنند. هرس موجب تحریک رشد این درختان می شود. آبیاری خوب و منظم آن از تنش خشکی جلوگیری کرده و به مقاومت درخت در مقابل بیماری کمک می کند. استفاده از کودهای مناسب به رشد این دو درخت کمک بسیاری می کنند .

کود مخصوص درخت کاج و سرو

در کود مخصوص درخت سرو و کاج از عناصری نظیر اهن، نیترات، پتاس، گوگرد و مواد آلی ساخته شده است. که هر کدام این عناصر نقش بسیار زیادی در رشد و سرسبزی درختان کاج و سرو دارد.

تاثیر آهن و نیترات و پتاس ، گوگرد بر روی درختان کاج و سرو

کود درخت کاج و یا کود درخت سرو ، کود کاملی با محتوای آهن، گوگرد، نیتروژن و پتاس و مواد معدنی و آلی است. عنصر آهن و نیتروژن باعث رشد و سرسبزی درختان کاج میگردد . گیاهان همیشه سبز بیشتر در خاک های اسیدی تر با محتوای آلی مناسب رشد می کنند. بنابراین میتوان گفت ،بهترین کود برای درخت کاج، کود  (RNA PC) است.

اغلب اوقات درختان کاج و سرو مورد حمله آفات قرار میگیرد که وجود گوگرد در این کود، بسیار به دفع  آفات از این درختان کمک میکند .

کمبود آهن بر روی درخت کاج : رشد درختان در خاک های اسیدی نوع خاصی از کلروز را نشاند می دهد. برگ های فعلی زرد و تغییر رنگ در انتهای سوزن ها بیشتر است.

کود مخصوص درختان سرو و کاج (RNA PC) بعنوان بهترین کود برای درخت سرو شناخته میشود. رشد سریع درخت سرو نیازمند کوددهی و هرس آن ها در اوایل بهار است. هرس این درختان در اواخر تابستان یا پاییز موجب تحریک رشد جدید که بسیار حساس است می شود که در افت درجه حرارت و زمستان آسیب پذیر خواهد بود. درخت سرو در خاک با طیفی از عوامل قلیایی رشد می کند. تست خاک قبل از کاشت نهال سرو جهت جایگزین کردن مواد مغذی از دست رفته خاک ضروری است. آهن ، نیتروژن و پتاس مواد مغذی مهمی هستند که درختان سرو بشدت به آنها نیاز دارند ولی در کنار آن مواد آلی و معدنی نقش مکمل را در این کود دارند، کود (RNA PC) سرشار از مواد آلی و معدنی است.

کمبود آهن در درخت سرو : در صورتی که درخت در خاک با PH بالا کاشته شود عدم جذب آهن موجب بروز کلروز (زردی) می شود. از کود کلات آهن که سازگار و وفق پذیر با خاک بسیار قلیایی است استفاده کنید.

روش های استفاده از کود RNA PC :

غرقابی ، چاله کود، قطره ای

طریقۀ استفاده :

10 کیلوگرم از کود به همراه هزار لیترآب در یک هکتار

برای هر درخت بالغ هر شش ماه  10 الی 15 گرم

کود مخصوص کاج مطبق (RNA PC)

طریقۀ استفاده برای کاج مطبق :

برای این نوع کاج هایی که در گلدان پرورش پیدا می کنند ، هر شش ماه مقدار 5 گرم(نباید بیشتر از 5 گرم شود) در آب حل شود و بعد از 5 دقیقه به گلدان داده شود.

برای کاج هایی که در باغچه پرورش پیدا کرده و به عبارتی درختان بالغ، هر شش ماه 10 گرم

نکته :

بهترین روش در استفاده از این کود روش چاله کود است .

 

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%AC-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D9%88-rna-pc

 



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود آهن کلات 6% (مخصوص)

در جهان کلاتهای آهن از 6 ساختار مختلف ساخته میشوند که از میان آنها 2 نوع آن یعنی EDTA و EDDHA در ایران کاربرد بسیاری دارند، براساس تحقیقات اکادمیک، بهترین نوع ساختار کلات EDDHA است، کود آهن کلات 6% (مخصوص) ، ساخت کشور آلمان دارای مجوز (IENA) ، یا ساختار EDDHA و ایزومر 4.8 ارتو ارتو، یکی از قویترین کودهای آهن کلات شده در دتیا است، زیرا این محصول فقط برای خاک هایی با ph بالا (خاک های قلیایی و آهکی ) که مختص خاورمیانه است طراحی شده به دلیل همین موضوع این محصول در کشورهای منطقه از جمله آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان ، عراق ، ازبکستان بیشترین فروش را داشته است . شاید یکی از دلایل استقبال کشاورزان این مناطق از این کود قیمت مناسب و اثرگذاری سریع آن بخاطر جذب بالای آن در خاک هایی با ph بالا است .

مختصر مزایای استفاده از کود اهن کلات 6% (مخصوص)

درمان فقر آهن

مدیریت باروری خاک و کشاورزی

پیشگیری و درمان زردی درختان

پیشگیری از ریزش محصولات

افزایش مواد غنی در خاک

بالابرنده عمل فتوسنتز

رشد و تراوت میوه ها

و ...

عملکرد کود کلات اهن 6% در خاک

بهترین راه جذب آهن برای گیاهان، کود آهن محلول در آب است، بدلیل همین موضوع حلالیت کودهای کلات آهن تا این اندازه اهمیت دارد، کود کلات آهن یا سکوسترین (FE -EDDHA) بهترین کود آهن برای خاکهای قلیایی و آهکی ایران است زیرا این کود برای گیاهان در خاکهایی با  PH+ براحتی قابل جذب می باشد .

عملکرد کود کلات اهن این گونه است که، جذب عناصر بوسیله ریشه درختان و گیاهان به واسطه ی اختلاف بار الکتریکی بین عناصر توسط کانال های جذبی تشکیل می شود و عنصر آهن (در کلات 6% (مخصوص) ) زمانی که به صورت کلاته درمی آیند دارای پتانسیل بار زیادی میشود و در نهایت راحت تر از کانال های جذبی ریشه عبور می کند به همین علت کلاته سازی آهن به صورت کود آهن کلاته شده می تواند جهت تسریع در رساندن آهن به گیاهان کمک بسیاری کند.

کود کلات آهن 6% (special) در مجاورت ریشه به شکل مواد اسیدی و احیا کننده آهن دو ظرفیتی می گردد و چون پایداری آهن دو ظرفیتی زیاد نیست در تماس با ریشه، آهن دو ظرفیتی از کلات جدا می گردد و به آسانی توسط ریشه گیاهان دریافت و جذب میشود . کود اهن کلات (special) توانایی ایجاد کلات با آهن های دیگری را دارد ولی عمر این شکل ترکیبی آلی در خاک کوتاه است و در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. در حقیقت با این حالت کارایی و بهره گیری از کود کلات آهن افزایش پیدا کرده و با مصرف مقدار کمی از کود آهن اثرگذاری بیشتری شده و کلروز ناشی از کمبود آهن زودتر برطرف خواهد شد.

کود کلات آهن چیست؟

کود کلات آهن chelate iron یا کود آهن کلات شده، محلول آهن مرکب است که برای مصارف کشاورزی و مزروعی تولید می شود و اکثرا به رنگ مشکی یا پودر قهوه ای تیره  یا قهوه ای کم رنگ موجود است که می تواند بصورت خفیف موجب تحریک چشم ها، پوست و غشای تنفسی افراد شود. کود های کلات آهن از محبوب ترین و کارآمد ترین روش های درمان زردی در گیاهان بشمار می آیند.

منظور از کلات چیست؟ کلاته کردن بمعنی بهم پیوستن فلزات با ترکیبات عالی است بطوری که مولکول های بزرگ با چندین نقطه اتصال با یک Micro Nutrient باند می شوند. فرم کلات محافظت شده است و جذب آن توسط گیاهان به سرعت و سهولت انجام می شود. از  عوامل کلاته کننده می توان به EDTA بعنوان مولکول هایی که عناصر Micronutrient را کلاته می کند، اشاره کرد. همچنین EDDHA و DTPA از دیگر عوامل کلاته کننده هستند که موجب تولید کود های با کیفیت بسیار بالای کشاورزی می شوند.

انواع کود کلات آهن Chelated Iron عبارتند از:

  1. کود کلات آهن EDTA :

این ترکیب در PH پایین 6.0 و بالای 6.5 پایدار است. یعنی این کود در خاک های قلیایی بی اثر خواهد بود و 50 درصد آهن آن بی اثر خواهد شد و دارای میل ترکیبی بالا با کلسیم بوده و نباید در خاک یا آب غنی از کلسیم استفاد شود.

  1. کود کلات آهن DTPA :

این نوع کود، پایدار در سطح PH زیر 7.0 بوده و همچنین مانند EDTA در مقابل کلسیم آسیب پذیر نیست.

  1. کود کلات آهن EDDHA :

این کود در PH تا حد 11.0 پایدار بوده و یکی از گران ترین کلاته های موجود به شمار می آید.

نکته: بهترین کلات برای رهاسازی آهن در بالاترین حد PH، آهن EDDHA است.

 

ضرورت مصرف کود آهن و علائم فقر آهن درختان میوه

کود آهن جز ضروریات مصرف درختان میوه جهت باردهی بیشتر

گیاهان و درختان مختلف علایم متفاوتی از کمبود آهن را نشان می دهند. طی رشد و میوه دهی کمبود آهن در گیاهان به شکل های مختلف بروز می کند زمانی که درختی رشد می کند طی رشد و نمو مقدار زیادی از عناصر اصلی خاک را مصرف می کند و خاک بعد از مدتی با کمبود این عناصر جهت تغذیه گیاه مواجه شده در نتیجه میوه دهی گیاه کم و یا اندازه میوه ها ریز می شود. یکی از عناصر مورد مصرف گیاه، آهن است که پس از مدتی از رشد گیاه، خاک با کمبود این عنصر مواجه شده و جهت ترمیم باید کود آهن به گیاه تزریق شود. اندازه و مقدار مصرف کود آهن با توجه به مقدار سن گیاه و نوع گیاه متفاوت است. بنابراین می توان گفت کود آهن جز ضروریات مصرف در درختان به خصوص درختان میوه جهت باردهی بیشتر و عملکرد بهتر است. در زیر به چند مورد از درختان میوه و علائم کمبود آهن در آن ها اشاره می کنیم .

علایم کمبود آهن در درختان میوه جهت تیمار گیاه با کود آهن

* علایم کمبود آهن در درختان آلبالو و گیلاس : کمبود آهن به شکل زرد شدگی پهنک رگبرگ ها در برگ های  جوان گیاه برونزد پیدا می کند. در صورتی که مقدار آهن دارای کمبود زیادتر باشد پهنک برگ به رنگ سبز کمرنگ تبدیل می شود و در بعضی موارد زرد رنگ تا سفید نیز تبدیل می شود. لبه برگ ها این درختان در موقع کمبود آهن حالت بافت مردگی پیدا نموده و قبل از بلوغ می افتد. میوه این درختان نیز دچار رنگ پریدگی شده و تعداد آن کم می گردد.

* علایم کمبود آهن در درختان هلو، آلو و سیب : در این درختان با کلروز یا همان زرد شدگی برگ های جوان دیده می شود پهنی برگ سبز کم رنگ و در علایم شدید زرد تا سفید می شود ولی رگبرگ ها هم چنان سبز می مانند که به آن در اصطلاح  herring bone گفته می شود در کمبود شدید لبه برگ ها حالت مردگی پیدا کرده و قبل از بلوغ می میرند در درختان بالغ نیز مقدار در مقدار و اندازه و هم چنین طعم و مزه میوه تاثیر منفی می گذارد.

* علایم کمبود آهن در مرکبات : کمبود آهن در مرکبات به شکل رنگ پریدگی و سفیدی برگ ها شده و رگبرگ ها رنگ سبز را از دست می دهند و در مواقع کمبود شدید برگ ها کوچک و چروکیده می گردد. اندازه میوه ها کوچک شده و رنگ خود را از دست می دهند. سرشاخه خشک شده و ممکن است شاخه و یا بخشی از درخت و یا چند درخت در باغ آلوده شده و بقیه درختان علایم کمبود آهن را نشان ندهند.

در همه موارد گفته شده در گیاهان، مصرف کود آهن به شکل مرتب و با توجه به مقدار کمبود آهن و نیاز درخت می تواند از علایم پیش آمده جلوگیری کرده و عملکرد بهتری را در گیاه شاهد باشیم.

 

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%87%D9%86-6-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-special-iron-chelate-6-eddha

 



:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود مخصوص برنج (RNA A1)

کود آهن RNA A1 را میتوان یکی از بهترین کودهای مخصوص برنج کاری دانست ، زیرا با آزمایشات مختلف در مزارع برنج به وضوح این موضوع نمایان و قابل مشاهده است ، برای شناخت بیشتر این کود باید ایتدا با عناصر بکار رفته در آن آشنا شد .

تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی برنج

در کاشت برنج شناخت چگونگی رفتار مواد مغذی گیاه تحت تاثیر آب گرفتگی و شرایط بی هوازی اهمیت دارد. بعنوان مثال عنصر گوگرد، بایستی اکسید شده و به فرم سولفات جهت دسترسی گیاه در آید. این واکنش نمی تواند در میدان آب گرفتگی اتفاق افتد. بنابراین نیاز گیاه برنج به گوگرد با استفاده از منابع کود سولفات مانند سولفات آمونیوم تامین می شود. تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی برنج بصورت مجزا:

  1. تاثیر آهن بر روی برنج: آهن عمل فتوسنتز را تحت تاثیر قرار می دهد و کمبود آهن موجب کاهش محصول می شود. کمبود آهن بخصوص در سیستم های کاشت برنج نادر است. خاک های مبتلا به کمبود آهن بیرنگ، آهکی و قلیایی هستند. کمبود آهن در طول چرخه رشد گیاه موجب از دست دادن محصول می شود. راه حل:
  • افزایش استفاده از منابع آهن متنوع
  • استفاده از مواد آلی مانند باقی مانده محصول و کود کشاورزی
  • استفاده از کود های اسیدی مانند سولفات آمونیوم بجای اوره
  • استفاده از کود های حاوی آهن
  1. تاثیر گوگرد بر روی برنجگوگرد در عمل فتوسنتز، سوخت و ساز و متابولیسم کربوهیدرات و آنتی اکسیدان ها موثر است. کمبود آن موجب کاهش سطح مونوساکارید ها و افزایش محتوای نشاسته می شود.
  2. تاثیر نیتروژن بر روی برنج: انتخاب زمان مناسب برای کوددهی برنج بستگی به سیستم تولید آن دارد اما استفاده بیش از حد از نیترات در اوایل کاشت آن آن توصیه نمی شود.

 

اهمیت بررسی تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی برنج

اهمیت بررسی تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی برنج یعنی استفاده از روش صحیح رشد گیاه برنج. مدیریت کود دهی برنج یعنی اعمال کود صحیح در نرخ مناسب، زمان مناسب و در محل صحیح آن جهت رسیدن به اهداف تولید برنج. همواره انتخاب کود مناسب گیاه برنج نیازمند درک درستی از شرایط محیطی و خاک و بسیاری عوامل دیگر است. بررسی تاثیر آهن و گوگرد و نیترات بر روی برنج:

  1. علائم کمبود آهن در برنج:
  • زردی، پدیدار شدن کلروز برگ ها.
  • رنگ پریدگی برگ ها و پژمردگی
  • رنگ پریدگی تمام گیاه و در صورت کمبود شدید تلف می شوند.
  1. علت استفاده از گوگرد در برنج:
  • گوگرد در تولید کلروفیل، عملکرد گیاه و ساختار آن موثر است.
  • کمبود آن موجب به تاخیر افتادن رشد و بلوغ گیاه می شود.
  • کمبود گوگرد در مرحله رویش برنج، بازدهی محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.
  1. علت استفاده از نیترات در برنج؟

 

  • کمبود نیترات موجب برگ های کوچک زرد می شود.
  • نیترات برای بهبود رشد و بازدهی محصول بخصوص در سیستم های کشاورزی متمرکز حیاتی است.
  • عدم استفاده صحیح از نیترات برای محصولات موجب عدم جذب توسط برنج شده و برای محیط زیست زیان آور است.
 

هشدار : به هیچ وجه از این کود برای مرکبات استفاده نشود.

 
برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود مخصوص درخت سیب (RNA A1)

سیب میوه ی است پر مصرف و پر فروش ، به سبب همین موضوع، کشاورزان سعی دارند با تقویت درختان سیب به بالاترین راندمان تولید محصول خود ، دستیاب اند .

برای رسیدن به حداکثر تولید باید عوامل نظیر کیفیت را مد نظر داشت ، جلوگیری از آفات درخت ، بسیار در افزایش کیفیت سیب ها موثر است .

کود آهن A1 ( مخصوص سیب درختی) با دارا بودن عناصری نظیر :

آهن ۲۰% ، گوگرد ۱۸% ، نیترات ۵% و مواد آلی معدنی ۳۰%

میتواتد تمام مواد مغذی که برای رشد درخت و بزرگی سیب ها ، لازم و ضروری است را فراهم کند.

تاثیر آهن بر روی درخت سیب

آهن حاوی ریز مغذی های ضروری برای تمام موجودات زنده است و نقش مهمی در فرآیند متابولیک بدن مانند سنتز، تنفس و فتوسنتز و سنتز کلروفیل دارد. همچنین موجب اصلاح کلروز در برگ های جوان درختان سیب می شود. عدم آبیاری درخت سیب بیش از حد موجب کاهش آهن می شود.

کمبود آهن در درخت سیب :

علت زرد شدن برگ درخت سیب کمبود آهن است. فقر آهن در درخت سیب موجب:

  • ایجاد برگ های کلروتیک، رگه های کوچک و ایجاد حاشیه های سوخته قهوه ای
  • کاهش مقدار میوه
  • میوه های رنگ پریده و ضعیف
  • از بین رفتن طعم میوه

تاثیر گوگرد بر روی درخت سیب

گوگرد در رشد و تغذیه درخت سیب موثر است. درختان سیب بسیار مستعد در برابر آفات باکتریایی و قارچی هستند . گوگرد برای درمان بیماری های میکروبی در میان محصولات زراعی، باغ و درختان میوه مانند سیب استفاده می شود. گوگرد عنصری، سولفات مس و گوگرد آهک انواع معمولی هستند که به تنهایی یا بصورت ترکیبی استفاده می شوند. این درختان همچنین دارای درجه ای از فعالیت حشرات هستند.

مشکلات گوگرد در درخت سیب نادر است. گوگرد جزء کلیدی اسید های آمینه، پروتیئین و کوآنزیم است.

کمبود گوگرد :

  • کمبود گوگرد مانع سنتز پروتئین است.
  • کاهش رشد درخت سیب
  • کلروز (زردی) در برگ های جوان بالایی درخت

 

تاثیر نیترات بر روی درخت سیب

نیترات اثر زیادی در بازدهی و کیفیت محصول سیب دارد. بعنوان جزئی از مولکول کلروفیل بوده و در سنتز اسید نوکلئیک دخیل است و از این جهت برای تقسیم سلولی و رشد نسج و بافت جوان مانند جوانه ، گل و برگ اهمیت دارد. نیتروژن همچنین در سنتز اسید آمینه و تولید پروتئین نقش دارد. سطح نیترات درختان سیب متنوع است. اثر کود دهی درخت سیب بستگی به وضعیت حاصلخیزی خاک، سطح نیتروژن در ذخایر درخت و سیستم باغ دارد.

کمبود نیتروژن در درخت سیب :

  • برگ های کوچک و کم، باریک و رنگ سبز کمرنگ
  • سقوط زودرس برگ ها
  • کاهش و متوقف شدن رشد
  • کاهش جوانه ها و افزایش شکوفه
  • محدودیت میوه دهی

نکته :

 

بهتر است در زمان چالکود ، کود A1 ، با خاک و یا کود حیوانی ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد .

 

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

http://palayeshcood.com/product/%da%a9%d9%88%d8%af-%d8%a2%d9%87%d9%86-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d8%a8-rna-a1



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود آهن مخصوص سبزیجات

معنی صیفی جات یعنی هر نوع گیاهی که میوه، دانه، ریشه، پیازچه، ساقه، برگ یا قطعات گل آن را بتوان بعنوان غذا مورد استفاده قرار داد. صیفی جات براساس مقدار مواد مغذی آن ها از ۵ زیر مجموعه تشکیل می شوند.

  • صیفی جات سبز تیره
  • صیفی جات نشاسته ای
  • صیفی جات قرمز و نارنجی
  • لوبیا و نخود
  • و دیگر صیفی جات
 

تمام مجموعه صیفی جات به سه عنصر اصلی نیازمند هستند، و این سه عنصر در این کود برحسب نیاز صیفی جات بکار گرفته شده است :

  • آهن   ۲۰%
  • نیترات ۲%
  • پتاس   ۲%

مقدار مواد آلی – مواد معدنی   ۲۵%

در دسترس بودن آهن برای صیفی جات:

اگرچه بیشتر آهن در پوسته زمین در قالب FE3+ وجود دارد، اما FE2+ از نظر زیست شناسی برای صیفی جات مهم تر است. این فرم از آهن نسبتا حلال است اما به آسانی به FE3+ تبدیل شده و رسوب می شود. پس از شناسایی کمبود آهن، می توان در کوتاه مدت آن را با اسپری محلول پاشی آهن درمان کرد اما بهترین اقدام پیشگیری است یعنی باید عامل اصلی کمبود آهن شناسایی و درمان شود. کمبود آهن همیشه نشانه نارسایی منبع آهن نیست و ممکن است مربوط به شرایط مختلف که دسترس پذیری آهن را تحت تاثیر قرار می دهند باشد. بعنوان مثال، سطح کربنات خاک، شوری، رطوبت خاک، دمای پایین، غلظت عناصر دیگری چون فسفر، کلسیم و … . آهن می تواند بعنوان سولفات آهن یا فرم کلات اعمال شود.

تاثیر نیترات در رشد صیفی جات:

تمام نیترات ها، نیتروژن را به خاک می افزایند. برخی محلول تر از بقیه هستند و تولید یون نیترات محلول در خاک کمتر یا بیشتری تولید می کنند. هر دو یون نیترات و یون های آمونیوم می توانند توسط گیاه مصرف شوند. این یون ها با تولید نیتروژن برای صیفی جات در تولید اسید آمینه برای عمل سنتز پروتئین بکار می روند. بجز در خاک های نیتروژن بالا، افزودن نیتروژن بالا موجب تحریک رشد صیفی جات و گیاهان می شود.

تاثیر نیترات و آهن بر صیفی جات (Vegetables)

تاثیر نیترات و آهن بر صیفی جات (Vegetables) غیر قابل چشم پوشی است. فقر آهن یک عامل محدود کننده برای رشد صیفی جات است. آهن به میزان بالا در خاک وجود دارد اما دسترسی آن برای این گیاهان بسیار پایین است و در نتیجه کمبود آهن یک مشکل شایع برای صیفی جات است. نیترات نیتروژن موجب افزایش انتشار یون هیدروکسید می شود که PH را در منطقه ریشه گیاه خنثی می کند و بر کارایی آهن تاثیر می گذارد.

چرا صیفی جات به نیترات نیاز دارند؟ نیترات در توسعه برگ موثر است. بطور خاص، نیتروژن مسئول توسعه شاخ و برگ است. صیفی جات و گیاهان از نیتروژن در فرم نیترات استفاده می کنند که مخلوط نیتروژن با اکسیژن است. آن ها معمولا نیترات را از خاک جذب می کنند. نیتروژن در تمام سلول های زنده یافت می شوند. بدون نیترات ها، یک گیاه نمی تواند رشد نموده و تولید گل و دانه کند چرا که نیتروژن یک مولفه ضروری از پروتئین های گیاهی و کلروفیل بوده و برای عمل فتوسنتز ضروری است. بدون نیترات، فتوسنتز اتفاق نمی افتد و صیفی جات از کمبود مواد غذایی می میرند. نیتروژن در خاک یافت می شود اما عنصر اصلی اکثر کود ها بشمار می آید.

 

 هشدار : به هیچ وجه از این کود برای گلهای آپارتمانی و کاکتوس استفاده نشود .

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%D8%B5%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%AA-rna-v1

 



:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود کبوتر

کبوتر Pigeon با نام علمی Columbidae متعلق به خانواده پرندگانی تنومند و سالم با گردن کوتاه، منقار کوتاه و باریک است که در درجه اول از دانه ها، میوه ها و گیاهان تغذیه می کنند. کود فضله کبوتر Pigeon droppings fertilizer نوعی کود بسیار قلیایی بوده و می تواند ریشه های ظریف و ساقه های گیاهان را بسوزاند. این کود به دو صورت مایع و کمپوست قابل استفاده است و نوعی کود کامل یا NPK بشمار می آید که شامل مقادیر مناسبی از ازت، فسفات و کلسیم است. کود فضله کبوتر Pigeon droppings بهترین نوع کود کمپوست است اما باید از پرندگان سالم و اهلی تهیه می شود نه از کبوتران وحشی.

کود کبوتر برای گیاهان با خوراک بالا مانند گوجه فرنگی، هندوانه، بادنجان، گل رز و دیگر گیاهان نیازمند به خاک غنی، بی نظیر است. کود کبوتر برای درخت از قبیل درختان پسته و باغ های انگور بسیار عالی است. همچنین در جالیزکاری و کاشت خربزه نیز عملکرد بی نظیری دارد. همچنین بعنوان ضد انگل جالیز بوده و خاک را ترد و نرم می کند. کود کبوتری برای زمین های طالبی و خیار بخصوص در زمان صفویان استفاده می شد.

کود کبوتر Pigeon manure در قرون وسطی ارزش زیادی برای اروپاییان هنگامی که مردم کبوتر خانه داشتند و کبوتران را در بالای شیروانی خانه های خود نگهداری می کردند، داشت. کود کبوتر نرخ بالاتری از نیتروژن ، فسفر و پتاسیم نسبت به دیگر ماکیان دارد و کمپوست آن، بهترین نوع در میان انواع دیگر کود هاست. از خواص کود کبوتر می توان بعنوان فعال کننده کمپوست در کومه نام برد که یک روش خوب برای فساد کومه بوده و موجب ایجاد یک کمپوست عالی برای باغ خواهد شد.

فواید کود کبوتر

از فواید کود کبوتر در نگه داشتن خاک در وضعیت عالی، استفاده در دباغی، چرم سازی و ساخت باروت می توان نام برد. همچنین در گذشته استخراج نیترات از کود کبوتر انجام می شد. دیگر استفاده جالب و مدرن از مدفوع کبوتر در کشور مراکش است. محلول یا بخار آمونیاک موجود در مدفوع کبوتران بومی این کشور در دباغی چرم مفید است بطوری که در طول فرآیند دباغی از مدفوع کبوتران وحشی جهت ایجاد انعطاف پذیری چرم استفاده می شود.

ترکیبات کود کبوتر

کود کبوتر بعنوان مرغوبترین کود جهان پیش ازین در مصرباستان ارزش بالایی داشته است. ترکیبات کود کبوتر در مقایسه با دیگر فضولات حیوانات دارای بیشترین مقدار  نیتروژن،  فسفر و مقادیری از پتاسیم، منیزیم و گچ است. کود کبوتر در مقایسه با دیگر کود ها، مدفوع حیوانات و سرگین ها دارای بیشترین مواد آلی یعنی حدود ۳٫۸% بوده و با کود چلغوز برابر است. مدفوع کبوتر را همچنین می توان در سطل کرم یا Vermi قرار داد.

 

 هشدار : به هیچ وجه از کود کبوتر در برای گیاه چمن ، گلهای آپارتمانی و کاکتوس  استفاده نشود و از استفاده بیش از حد برای درختان جدا خودداری شود.

 

منبع :

http://palayeshcood.com/product/%DA%A9%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D9%84%D9%87-%DA%A9%D9%81%D8%AA%D8%B1

 



:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

کود آهن RNA B1 (مخصوص درختان میوه)

کود آهن B1 بهترین کود  برای درختان میوه است ، زیرا ساخته شده از عناصر است که بسیار برای رشد درختان میوه ، مخصوصا بزرگی و اندازه میوه ها مفید است .

فواید کود اهن برای درختان میوه :

درمان فقر آهن

درمان زردی برگ درختان

بالا رفتن عمل فتوسنتز

افزایش مواد آلی خاک

رشد سریع درختان

بزرگی و رشد میوه ها

ضد آفات ، ضد قارچ ، سفیدک ، شپشک ، …

 

کود مخصوص درختان سیب

 

برای شناخت بهتر این کود و تاثیر آن روی زمین در ابتدا باید با عناصر اصلی و عملکرد آنها آشنا شد.

عناصر اصلی تشکیل دهنده :

آهن ۲۰%

گوگرد ۲۰%

نیترات (ازت) ۷%

مواد آلی معدنی: ۳۰%

و …

فواید کود آهن برای درختان میوه

از فواید کود آهن برای درختان میوه می توان به درمان زردی گیاهان و درختان اشاره کرد. توجه داشته باشید که دیگر علل زردی برگ می تواند هجوم حشرات، بیماری و یا آبیاری بیش از حد باشد. کود آهن هر چند مفید اما بایستی طبق دستور مصرف مورد استفاده قرار گیرد و این مقدار در گیاهان و درختان مختلف متفاوت است. عمده مصرف کود آهن برای درختان میوه جهت درمان زردی آن هاست. این بیماری موجب می شود برگ درختان زرد شود در حالی که رگ سبز آن ها باقی می ماند. عدم درمان زردی موجب وخیم تر شدن وضعیت گیاه و درخت در طول زمان شده و در نهایت موجب از بین رفتن آن ها خواهد شد.

کود آهن برای گیاهان و درختان میوه عنصری ضروری است. برگ های سبز رنگ بیشترین مقدار آهن را دارند و درجه کمبود آهن در درختان مختلف، متفاوت است. کمبود کود آهن موجب ایجاد اختلال در عمل فتوسنتز گیاهان می شود و استفاده بیش از حد فسفر در خاک موجب تشدید نیاز گیاهان و درختان میوه به آهن می شود.

 علل کمبود و فواید کود آهن برای درختان میوه

فواید کود آهن برای درختان میوه که نیاز به کود های مختلف و متنوع بیشتری نسبت به دیگر درختان دارند کم نیست. در این قسمت علل کمبود و فواید کود آهن برای درختان میوه را بررسی می کنیم. کمبود آهن در درختان میوه با استفاد از آزمون خاک و در صورتی که PH خاک بالاتر از ۷٫۰ باشد، اثبات می شود. سطح PH بالا موجب محبوس شدن آهن در خاک شده و موجب عدم دسترسی گیاه و درخت به آهن می شود در این شرایط همچنین جذب منگنز تحت تاثیر قرار می گیرد. خاک رس سنگین فشرده اکسیژن خاک را می گیرد و موجب بدتر شدن مشکل می شود.

انواع کود آهن و فواید کود آهن برای درختان میوه

کود آهن در انواع مختلفی موجود است. گرانول گوگرد Granular sulfur اعمال شده به خاک موجب کاهش سطح PH شده و موجب دسترسی بیشتر گیاهان و درختان میوه و افزایش فواید کود آهن برای درختان میوه می شود.

 

فواید گوگرد برای درختان میوه

در بیان فواید کود گوگرد برای درختان میوه باید بدانید که گوگرد یک عنصر قارچ کش است که به منظور کنترل بیماری های میوه قبل از شیوع بیماری بکار می رود. فواید گوگرد برای درختان میوه در معالجه بیماری ها و ترکیب آن با حشره کش ها و قارچ کش ها بهترین درمان برای جوانه گل های در حال باز شدن است.

از فواید گوگرد در درختان میوه ، تامین پروتئین های مورد نیاز درختان و گیاهان است و موجب افزایش رشد و افزایش کیفیت میوه درختان می شود. قدرت گیاهان و درختان را در مقابل میکروب های بیماری زا، سرما و خشکی افزایش می دهد.

تاثیر نیترات (ازت) بر روی درختان میوه

نیترات چیست؟

نیتروژن یک ماده غذایی مهم برای رشد گیاه بشمار می آید و موجب پرپشتی برگ ها، ساقه و بزرگی میوه ها و همچنین تولید رنگ سبز تیره برای گیاهان می شود.

 

علائم کمبود نیتروژن در درختان میوه

برگ ها به رنگ سبز مایل به زرد شده (مثل ترکیب دو رنگ سبز و زرد با هم )

اندازه ی برگ ها و شاخه ، کوچک و نازکتر میشود

تغییرشکل میوه ها و کوچک شدن میوه ها

زودرسی یا برعکس آن دیررسی میوه ها

رشد کم ریشه ها

و….

 

هشدار : به هیچ وجه از این کود برای مرکبات ، مزارع و صیفی جات استفاده نشود.

 
برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:
 
 
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1395 | نظرات ()