اجزای اصلی یو پی اس چیست
نوشته شده توسط : شرکت پالایش کود

ساختار یو پی اس دارای سیستمی پیچیده می باشد، که دارای چند قطعه اصلی می باشد که عموما در تمامی مدارهای الکتریکی رایانه ها و دیگر اجزا جانبی آن وجود دارد. این قطعات ساختار اصلی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی را فراهم می کند و به تعداد زیادی در برد اصلی کامپیوتر، مدارهای هارد دیسک، کارت های گرافیکی و … وجود دارند. آن ها می توانند با یکدیگر و یا ده ها قطعه دیگر از روش های گوناگون ترکیب شده و مورد استفاده قرار گیرد.

ساختار و اجزای اصلی یو پی اس جز بخش هایی است که هر شرکت تولیدی به نوعی ویژه آن را مونتاژ کرده ولی نوع اجزا تقریبا دارای مشخصه های ثابتی می باشد. از جمله اجزای اصلی یو پی اس می توان به مواردی چون: مدارهای الکتریکی، مقاومت، خازن، القا کننده( سلف)، ترانسفورماتور، دیود، فیوز باتری، کابل برق، کلید اصلی، خروجی ها، نشانگرهای وضعیت و… نام برد.

باتری از اجزای اصلی یو پی اس

به غیر از مدارات یو پی اس از دیگر مولفه های اصلی آن می توان به باتری ها اشاره نمود. که از طریق آن ها می توان انرژی لازم جهت استفاده های که تحت پوشش یو پی اس قرار دارد را فراهم کند. مقدار اندازه باتری جهت تعیین اندازه یو پی اس از هر وسیله دیگر مهم تر می باشد. مقدار اندازه باتری متناسب با مقدار انرژی ذخیره شده در یو پی اس و مقدار زمانی است که یو پی اس باید یک بار مشخص را تحت پوشش قرار بدهد.

حتما بخوانید :   انواع یو پی اس

بیشتر باتری های یو پی اس مشابه باتری هایی می باشد که در اتومبیل ها استفاده می شود. اما باتری سربی – اسیدی ۱۲ ولت از نمونه های آن می باشد. اگرچه تفاوت های مهمی نیز جهت آن ها وجود دارد. این نوع از باتری ها مناسب استفاده در یو پی اس نیست و جهت استفاده از آن ها نوع مخصوصی از باتری استفاده می شود.

باتری های سربی- اسیدی با مقدار دریچه تنظیم شده مناسب باتری یو پی اس می باشد. این نوع از باتری ها به جهت جلوگیری نمودن از هر گونه نشت اسیدی و فرار هیدروژنی به شکل کاملا بسته ای قرار دارند و به جهت جلوگیری از نشت، اسید و … با لایه های نمد یا فیبر پوشیده شده اند که سبب می شود آن را سرجای خود نگه دارد. این نوع از باتری ها نسبت به انواع باتری های قدیمی معلق در مایع دارای مزیت های زیادی هستند. از جمله این که می توان آن را براحتی در مسافت های طولانی حمل و نقل نمود. زیرا آن ها در مقابل نشت محافظت شده اند. در صورتی که باتری های سنتی معلق درمایع دارای خطرات زیادی از جمله نشت می باشند. تنها نقطه منفی باتری های یو پی اس قیمت بالاتر آن ها نسبت به باتری های قدیمی می باشد. تقریبا تمامی باتری های یو پی اس با توجه به مقدار ولتاژ و مقدار ظرفیت داخلی آن ها طبقه می شوند.

حتما بخوانید :   نگهداری صحیح باتری یو پی اس

منبع: اجزای اصلی یو پی اس چیست

 

 




:: برچسب‌ها: اجزای اصلی یو پی اس , اجزای یو پی اس , یو پی اس , باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: